Tippek a megfelelő napi folyadékbevitelhez

kedd, július 04, 2017


A gyakori víz fogyasztás mindig nagyon fontos, de nyáron aztán pláne kiemelten. Míg télen már 2 liter víz is elegendő lehet, addig nyáron alsó hangon is 3 liter a minimum. Tudom, hogy sokan megküzdenek ezzel a feladattal, mert nem tudnak eleget inni, sokaktól hallom, hogy van aki napi 1-2 pohár folyadékot fogyaszt, ami még télen sem egészséges, nem hogy a legnagyobb hőségben. Ezért gondoltam megosztok veletek néhány tippet, ami segíthet, hogy mégis sikerüljön az a rendszeres folyadékpótlás.

Nem is értem, hogy napi 2 pohár vízzel hogy lehet egyáltalán nem elájulni vagy kiszáradni, nem tudom elképzelni hogy nem érzi valaki a szomjúságot és a késztetést a vízivásra, számomra elképzelhetetlen, hogy ne igyak meg egy nap csomó vizet, de megértem azokat, akik ilyen szituációban vannak és velem is előfordulnak olyan helyzetek, amikor szimplán megfeledkezem róla.

Ha fáj a fejed, hirtelen száraz lesz a bőröd, kiszárad a szád, szédülsz, akkor valószínűleg nem iszol eleget.

Mi segíthet abban, hogy elegendő folyadékot fogyassz?

1. Én észrevettem magamon, hogy irodában például fél literes üvegből sokkal könnyebben iszom. Ott van mellettem az üveg, szóval látom is és szomjas is vagyok mindig, szóval nincs nehéz dolgom, elfogy. Így minimum 2 óránként megiszom fél litert, de inkább óránként jellemző.

2. Itthon jobban szeretek pohárból, befőttes üvegszerű pohárból és ha lehet szívószállal inni. Valószínűleg ez valami kattanásom lehet, mindenesetre így sokkal több vizet iszom meg, mintha egy ásványvizes palack lenne mellettem szívószál nélkül, valamint így számontartani is könnyebb, hogy mennyit ittam. Ahányszor elmegyek a kis poharam mellett, mindig inni akarok belőle.

3. Ha máshogy nem megy, állítsatok be magatoknak emlékeztetőt/ébresztőt, minimum óránként, úgy hogy biztosan észrevegyétek, meghalljátok és ha többet nem is, legalább egy pohár vizet mindig igyatok meg ilyenkor.

4. Vannak különböző alkalmazások is, amit beállíthattok és magától emlékeztet, amikor inni kéne, valamint ebben vezetni is tudjátok, hogy mikor mennyit ittatok. (pl. Drink Water Reminder, Water Time)

5. Étkezéseknél próbáljatok meg minél többet inni, ha máskor nem is, ilyenkor tuti, hogy szomjas mindenki.

A vízivás segít pótolni a vízveszteséget, és ha az nem lenne elég indok, hogy nem lesztek rosszul, nem ájultok el, a bőrötök is szebb lesz tőle. Próbáljátok kerülni a cukros üdítőket, mert ezek csak fokozzák a szomjúságot, sokkal jobb és finomabb helyettük az egyszerű vagy gyümölcsökkel ízesített víz.

Ti mennyi folyadékot isztok egy nap?
Könnyű vagy nehéz számotokra eleget inni?
Van más bevált praktikátok "nem tudok inni" helyzetekre?


Ha hasznosnak találtad a bejegyzést, kérlek oszd meg másokkal is.

You Might Also Like

2 megjegyzés

  1. Szia! Örülök, hogy rátaláltam a blogodra, különösen ez miatt a cikk miatt.
    Én sajnos nagyon kevés vizet fogyasztottam, majd bevezettem azt, hogy a szobámba mindig fél literes flakonokat vittem, majd újra töltöttem. Így sokkal több vizet fogyasztok, és sokkal energikusabb vagyok azóta.:) Én a Water Time Pro-t használom.:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Örülök hogy idetaláltál, hogy hasznos számodra a cikk :) És annak is, hogy sikerült megoldást találnod 😊

      Törlés