Clinique SUN Mineral Sunscreen Fluid SPF 30

csütörtök, június 29, 2017


Megkérdeztelek titeket Facebook-on, hogy miről olvasnátok hamarabb, de mivel nem érkezett túl sok reakció, ezért én választottam, mégpedig a Clinique Mineral Sunscreen Fluidot. Javában aktuális a téma, mivel a hőség közepén nagyon fontos egy jó fényvédő megléte.

A Clinique Mineral Sunscreen Fluid egy tisztán fizikai szűrőt tartalmazó, alkohol és illatanyag mentes, szép összetevőlistával rendelkező, 30-as faktorszámú fényvédő. Már beleégett a köztudatba, hogy a fizikai fényvédők egyenlőek a fehérre meszeléssel és a nehéz formulával, de az én legtöbb személyes tapasztalatom erre rácáfol.

Mi a különbség a fizikai és kémiai fényvédők között?
A fizikai nem szívódik be a bőrbe, a bőr felszínén maradva visszaveri a sugarakat, míg a kémiai elnyeli őket. Nagyon sok fényvédő vegyesen tartalmazza ezeket a szűrőket, de gyermekeknek és érzékeny bőrűeknek csak fizikait ajánlott használni, illetve én pattanásos, problémás bőrre is ezt ajánlanám inkább.

Én csak és kizárólag fizikai fényvédőt használok, ilyen ez a Clinique Mineral Fluid is, mert a kémiai irritálja a bőröm és kipattogok tőle.


30 ml-es kiszerelésben érhető el, illetve van egy 125 ml-es is, ami lotion állagú, az inkább testre való. Csőrös feje van, ezért az adagolása is egyszerű. Az állaga elég folyékony, nem túl tömör vagy nehéz krém. Én az ujjbegyeimre szoktam önteni belőle és így kenem fel. Könnyen kenhető, nyilván azért nem egyenlő az állaga egy könnyed hidratálóéval, de ahhoz képest, hogy fizikai fényvédő, teljesen rendben van. Gyorsan el lehet dolgozni és nem hagy nehéz vagy ragacsos érzetet a bőrön, ahogy fehér nyomot sem. Én általában használok alá hidratálót, mert vízhiányos a bőröm és nagyon igényli, anélkül nem érzem komfortosnak. Nem mattít, nem is fényesedik, egy természetes hatást eredményez, ami nekem tökéletes és órák múltán sem világít az arcom úgy, mint egy diszkógömb. Az illata csak a minimálisan érezhető kence illat, de nincs illatosítva.

A hatását pedig volt alkalmam, bár nem szándékosan, de rendesen próbára tenni. Előző hétvégén reggel 6-kor kentem fel először, legközelebb pedig csak 2-kor volt alkalmam újrakenni. Ez idő alatt legalább 3 órát töltöttem a tűző napon csúcsidőben, ebből kettőt buszra várva Tihanyban, mert ennyit késett.. Ennek eredményeként a hátam (amit reggel nem kentem be), valamint a vállam és a mellkasom (amiket szintén 6 órakor 50 faktoros japán fényvédővel kentem be) húsvéti pulyka szinűre sültek. Az arcomnak viszont ehhez képest semmi baja nem volt, a homlokom szélét picit megkapta a nap, valamint barnult is és nyilván érezte az arcom is, hogy túl sok időt voltam a napon, de egyáltalán nem égett le. Nálam ezzel szépen át is ment a teszten, azt hiszem maximálisan teljesített, szuperül véd a leégéstől.

Barnulni egyébként nehezebb vele, mint más fényvédőkkel, szóval aki nem szeretne színt, annak is remek választás. Aki nem akar barna lenni, az gyakrabban kenje újra, ha sokat van napon, szinte biztos, hogy úgy nem lesz semmi színe.


Ezen kívül nem okozott pattanásokat, nem irritált, szemkörnyéken is jól működik. Annyi, hogy én allergiás vagyok, gyógyszer mellett is sokat viszket a szemem, ezért gyakran dörzsölöm, ilyenkor pedig a bőrömről odakerül a fényvédő, ami csípi a szememet, de ez bármely más kozmetikum esetén ugyanúgy igaz. A szavatossága 6 hónap, ennyi idő alatt különösen így nyáron bőven elfogy.

NOTINO-ról rendeltem, ahol teljes áron 7700 Ft, elég drága, de annyira bevált nekem, hogy inkább megveszem, minthogy bajlódjak egy másikkal, amit nem szeret a bőröm annyira vagy éppen leégek mellette. A két kiszerelés között egyébként mindössze ezer ft árbeli különbség van, szóval jobban megérné a nagyot venni, mert négyszer akkora mennyiség, de annak nem ismerem az összetevőit, nem tudom hogyan működne. Viszont jelenleg mindkettő akciós, így nagyon jó árban vannak.

Ezen kívül kapható még a Clinique szaküzletekben, Douglasban, Marionnaudban, talán a Müllerben is.

Tippek napégésre - biztonságosabb napozás


Nektek milyen fényvédő vált be arcra és testre?

You Might Also Like

0 megjegyzés

Címkék