Valentin napi finomság | Recept

szombat, február 11, 2017


Szeretek sütni és egyébként is tervben volt, hogy készítek valamilyen süteményt Valentin napra, ezért körbenéztem a neten, így akadtam rá ennek a Narancsos-csokoládés kuglófnak a receptjére Éva blogján (ami egyébként tele van ínycsiklandóbbnál ínycsiklandóbb dolgokkal), szóval a recept egy az egyben tőle van. Ez volt az első alkalom, hogy kuglófot sütöttem és nem mondom, hogy egy pikk-pakk kész édességről van szó, cserébe viszont nem nehéz elkészíteni és nagyon finom is.

Hozzávalók:
  • 100 g narancsos étcsokoládé
  • 1 egész narancs
  • 350 g liszt
  • 30 g cukrozatlan kakaópor
  • 1 csomag sütőpor
  • 180 g porcukor
  • 250 g olvasztott vaj
  • 5 egész tojás

Én a porcukrot leszitáltam, hogy ne legyen darabos, ezzel egyidejűleg a vajat megolvasztottam, majd hozzákevertem habverővel. Ezután hozzákevertem a tojásokat is, majd egy jól megmosott narancs héját belereszeltem, a narancs levét pedig belefacsartam. Külön tálba tettem a szintén leszitált kakaóport, majd hozzákevertem a sütőport és a lisztet. Ezután a krémhez fokozatosan hozzáöntöttem a lisztes kakaós keveréket és folyamatosan kevertem habverővel. Utána már csak a csokoládét kellett tetszőleges méretű darabokra vágnom és belekevernem a masszába. A sütőt 180 fokra kell előmelegíteni, a sütőformát pedig nem árt kivajazni, hogy ne ragadjon hozzá a massza. Ha minden kész 50 percig kell sütni, ennyi idő tényleg pontosan elég is volt. Ha kihűlt kiszedhető a formából és tetszés szerint dekorálható.

Nem túl édes és tényleg nagyon finom; persze nem csak Valentin napra szuper, hanem bármilyen más alkalomra vagy nem alkalomra is elkészíthető.


Ti szoktatok sütni?
Mit készítettetek mostanában?

You Might Also Like

0 megjegyzés

Címkék