Barilent masszázsgyertya és ami mögötte van

hétfő, október 10, 2016


Mikor Barbi, a Barilent masszázsgyertyák megálmodója és elkészítője megkeresett, és mesélt nekem a gyertyáiról én először csak pislogtam, mert sosem hallottam még hasonló jellegű termékről, valamint őszintén szólva soha meg sem fordult volna a fejemben, hogy esetleg egy gyertyát amit meggyújtok, utána magamra kenjem, esetleg azzal masszírozzanak.. Mindenesetre nagyon felpaprikázta a kíváncsiságomat a dolog, ráadásul imádom mikor masszíroznak, így nagy örömmel választottam ki magamnak egy gyertyát. A mai bejegyzésben amellett, hogy leírom a tapasztalataimat a masszázsgyertyával kapcsolatban, egy kis betekintést is nyerhettek a háttérbe, ugyanis feltettem néhány kérdést Barbinak, amire én is nagyon kíváncsi voltam, ő pedig részletesen válaszolt rájuk.


Mi is az a masszázsgyertya?

Gyakorlatilag egy gyertya, ami masszázsolajjá olvad. Az ember elsőre arra asszociál, hogy biztos éget, mert a hagyományos paraffin gyertyához van szokva (ami egyébként 70 fokos olvadékot képez, ez nagyon magas). Ezzel szemben a masszázsgyertya 38-39 fokon olvad, ami annak köszönhető, hogy 100%-ban természetes szójaviasz az alapja. Ha belegondolsz ez a lázas testhőmérsékletnek megfelelő, így kellemesen melegnek érezzük. Én pl. nagyon szeretem, ha masszíroznak, viszont azt a részét elég nehezen viselem, amikor a hideg testápolót vagy olajat rám öntik. Hát most már nincs ilyen problémám :)

Mi motivált rá, hogy megalapíts egy saját márkát és miért pont masszázsgyertyák?

Édesanyám közel 30 évig kozmetikumot gyártott, és mind a mai napig a szépségiparban tevékenykedik szakértőként. Ebben a közegben nőttem fel, és valahol mindig is éreztem vonzalmat e terület iránt, ám ezt az érzést leginkább az elmúlt években előtört hullám erősítette fel, amiben a természetes kozmetikumok kapnak főszerepet. A mai napig sorra bukkannak fel az új natúrkozmetikum gyártók, gyakorlatilag ugyanazokkal a termékekkel, és Én ezzel valahogy sohase voltam kibékülve. Nekem hiányzott valami plusz inger, ami feldobná a mindennapi bőrápolást. Hát így született meg a Barilent masszázsgyertya: egy olyan vegán natúr kozmetikum, ami egyszerűen, ám mégis különleges otthoni SPA és egyedi testápolási élményt nyújt. Mindenkinek kijárt a kényeztetés egyedül és párosan is!

Egyedül csinálsz mindent vagy van segítséged?

Anyukám rengeteget segített az indulásban, jobb emberhez nem is fordulhattam volna :) Heteket, hónapokat töltöttünk a termékfejlesztéssel. Igyekeztünk úgy kialakítani a masszázsgyertyák összetételét, hogy kellően olajos legyen a masszázshoz, de mégse legyen túl zsíros és viszonylag rövid időn belül teljesen beszívódjon a bőrbe (nem hagy viaszdarabkákat, mint egy hagyományos gyertya). Egyébként minden alapanyagának megvan a maga szerepe (a weboldalon írok is róluk): a szójaviasznak köszönhető, hogy nem éget, hanem lázas testhőmérsékletű olajjá olvad. A kókuszolaj és a sheavaj isteni bőrápolók, telis-tele értékes tápanyagokkal, a jojobaolaj pedig az egyik legjobb olaj masszázshoz. Az illóolajoknak is vannak jótékony hatásai azon felül persze, hogy milyen jó illatuk van. :)

Amióta összeálltak maguk a termékek, azóta gyakorlatilag mindent Én magam végzek. Megterveztem a termékcímkéket, felépítettem a weboldalt, megírtam hozzá a szövegeket, készítettem hozzá képeket. Kezelem a Facebook oldalt, posztolok. Szóval jelenleg egy személyben vagyok a vállalkozás vezetője, a grafikus és a marketinges :) Persze kérdéssel és jó tanácsért bármikor fordulhatok anyukámhoz és a bátyámhoz is, aki anyuhoz hasonlóan szintén évek óta saját céget vezet.

Hogyan születtek meg az illat összeállítások?

Mentabolondként nem volt kérdés, hogy lesz borsmentás :) Ráadásul ez önmagában egy remek frissítő illat és ennek megfelelő érzést is kelt. A munka legkomolyabb része az illóolaj kombinációk kialakítása volt. Kitalálni milyen illatok harmonizálnak egymással a legjobban, és milyen arányban. Pici módosításnál is nagy eltérések lehetnek, úgyhogy rengeteg kísérletezés áll a háttérben. De mint tudjuk, jó munkához idő kell. :) Addig szöszöltem 1-1 kombináción, amíg teljes mértékben bele nem szerettem.
Az is szempont volt, hogy az adott kombináció milyen hatást ér el, milyen „problémára” kínál megoldást. Ezek alapján kapták a masszázsgyertyáim az elnevezésüket.

Jelenleg 6 termék található a kínálatomban, ezeket érdemes tudni rólunk:

ENERGETIZÁLÓ – Grapefruit | Pálmarózsa | Petitgrain: Illóolajainak köszönhetően jókedvre derít és energiával tölt fel. Hidratálja, revitalizálja a bőrt. A citrusos illat kedvelőinek ajánlom.

RELAXÁLÓ – Fodormenta | Rózsa | Narancs: Oldja a feszültséget és élénkít. Emellett hatására a bőr feszesebb lesz, és a narancsbőr (cellulit) esztétikai megjelenését is javítja. Ez inkább egy édeskésebb illat.

FRISSÍTŐ – Borsmenta: Frissítő, hűsítő érzést nyújt a bőr és az izmok számára, segít enyhíteni a viszketést. A nyári melegben és edzés után különösen jó választás.

HARMONIZÁLÓ – Lime | Ylang Ylang | Levendula: Hangulatjavító, helyreállítja az érzelmi egyensúlyt. Nagyon jó hatással van az olajos és pattanásos bőrre. Édeskés virágillathoz tudom hasonlítani, mely egzotikus és csábító.

STRESSZOLDÓ – Szegfűszeg | Narancs | Levendula: Elűzi a stresszt, erővel, energiával tölt fel. Melegíti és regenerálja a fáradt, ernyedt izomzatot. Emellett javítja az alvás minőségét. A szegfűszeg és narancs érezhető ki a legjobban, így ezek rajongóinak lesz a kedvence.

VITALIZÁLÓ – Citrom | Feketebors | Eukaliptusz: Serkenti a vérkeringést, így élénkíti a fakó és ernyedt bőrt. Vitalizál, jókedvre derít. Ez egy kellemesen friss illatú masszázsgyertya.

Miért pont Barilent lett a márkanév?

A Barilent márkanév mozaikszó, a Barbara és opulent szóösszetételből adódik. Az opulent fényűzőt jelent, ami magába foglalja az eleganciát, luxust és a fény miatt a gyertyát is szimbolizálja. Ezen felül pedig saját magamat is belecsempésztem.

Mik a hosszútávú terveid?

Most az elsődleges célom, hogy minél szélesebb körben megismertessem ezt az új terméktípust. Teljes gőzzel ezen vagyok. De szeretnék majd újdonságokkal, új termékekkel előállni és idővel persze jó lenne bővülni is.


SZEMÉLYES TAPASZTALATOK

Az illatkombinációk közül viszonylag egyszerűen tudtam választani, a RELAXÁCIÓ gyertya illatai tökéletes összeállításnak tűntek, ismerve az ízlésemet. Ami miatt viszont picit tartottam tőle -, annak ellenére, hogy Barbi is mondta, illetve az oldalon is olvastam róla -, hogy megégeti majd a bőrömet. Nehéz volt elképzelnem, hogy ha a gyertyák, amiket illatozás gyanánt gyújtok mindig forróak, akkor ez ne lenne az, ezért első alkalommal mondtam a barátomnak, hogy csak óvatosan csepegtessen belőle a bőrömre, mert nem szeretnék égési sérülést... :D Most már elmondhatom, hogy ez a félelmem teljesen alaptalan volt.

Egy 100 ml-es fémtégelyben kapott helyet a masszázsgyertya, minden illat más színű címkével, más elnevezéssel rendelkezik. Egészen egyszerű és minimalista, de pont ez tetszik benne. A használata egyszerű: meg kell gyújtani, nagyjából 15-20 percig fog illatozni és megolvadni, ekkor elfújom és rögtön jöhet is a jól megérdemelt masszírozás. Nekem közvetlenül a hátamra szokott belőle önteni a barátom, egyáltalán nem forró, kellemesen meleg, olajszerű állagú termék. Figyelni kell a mennyiségre, ha első használatkor azt gondolnád, hogy kell még önteni a bőrre, akkor ne önts, mert kevesebb kell. Ha túl sok kerül a bőrre belőle, akkor nem fog teljesen beszívódni. Meglepő, de egészen kevés is elég belőle a masszírozáshoz, teljesen beszívja magába a bőr és hidratált, piha-puha lesz utána. Az illata jó értelemben érdekes, mindegyik illat kiérezhető belőle egyszerre: a fodormenta a legerőteljesebb a maga frissítő illatával, de mellette érezni a narancs(héj) fanyarságát és a rózsa illatát is. Nálam ez az illatkombináció teli találat, bár már alapjáraton egy masszázs teljesen kikapcsol, de ez az illat is tesz rá egy lapáttal, nyugtató és lazító hatású így a kettő együtt.


Kéz melegére is olvad, testápolóként is használható olvasztás nélkül, de bevallom én így nem is próbáltam, mert nem szeretném erre a célra elpazarolni a terméket, én sokkal szívesebben hasznosítom masszázsoknál. Amit viszont mindenképpen szeretnék megemlíteni, hogy én alapjáraton nem szerettem soha és most sem szeretem, ha masszírozásnál masszázsolaj vagy testápoló és hasonlók vannak rám kenve, mert ezeken csúszik a kéz, ennek következtében pedig a masszírozás nem lesz olyan erős, hatékony, mint amilyennek szeretném. Ennél a terméknél is picit tartottam ettől, féltem, hogy a hatékonyság rovására megy az élmény, de pozitívat csalódtam, mivel a gyertya megolvasztva sem lesz teljesen olyan állagú, mint egy szimpla olaj, emiatt pedig (a megfelelő mennyiség eltalálása mellett) nem is csúszik annyira a kéz rajta, tökéletesen eldolgozható.

A masszázsgyertyák 100%-ban növényi eredetűek, állati eredetű anyagoktól mentesek és állatokon sem teszteltek, a csomagolás 100%-ban újrahasznosítható, a pontot az i-re pedig az teszi fel, hogy saját kézzel készültek.

Összességében: Nem fogom titkolni, hogy valószínűleg magamtól sosem vettem volna meg egy gyertyát ilyen árfekvés mellett (5990.-), de most már tudom, hogy mit hagytam volna ki. Mindennapi használatra és testápoló gyanánt továbbra is az a véleményem, hogy borsos az ára, viszont masszírozáshoz használva vagy olyan barátnőnek/Anyukának különböző alkalmakra ajándékba, akik szeretik a masszázst tökéletes meglepetés. Mivel csak masszázshoz használom sokáig elég lesz, így az ára is jobban megérné számomra, tekintve, hogy hasonló élménnyel még sosem találkoztam, a masszírozást imádom, a gyertya állagát, illatát és a kellemesen meleg hőmérsékletét szintén. Én mindig csodálom azokat az embereket, akik kreatívak, jó a kézügyességük és sajátkezűleg készítenek el dolgokat, ennél a terméknél mindhárom meg van, szóval gratulálok Barbinak az ötlethez és a megvalósításhoz :) A weboldalon minden információt megtalálhattok a masszázsgyertyákról és rendelni is innen tudtok.


Ti szeretitek a masszázst?
Szoktatok használni valamit hozzá?
Melyik illatkombináció nyerte el legjobban a tetszéseteket?

You Might Also Like

0 megjegyzés

Címkék